Antu.com Cep Forumları
Sayın Ziyaretçimiz foruma bağlanmak için tıklayınız
Serbest Kürsü
Araba piyasası (tavsiye)
8 / 11
  CFS - 21.09.2017 18:53


Mesajı Gönderen: Cold_Fire:cLink:1694444


Renktaş senin yüzünden bu aralar i30´a kafam acayip takılmış durumda Yeni Peugeot 308´lerin motor-şanzıman uyumu ve Japon üretimi tam otomatik olması nedeniyle hatasız oluşu beni aşırı cezbetmişti ama yedek parça konusunda sıkıntılar olduğunu‚ parçaların yurtdışından siparişle geldiğini duyunca hevesim çok kaçtı.
Fena derecede i30´a taktım kafayı artık. Hem kullanıcı yorumları hem piyasada hareketli oluşu hem de Hyundai´nin 5 yıl garanti vermesi çok cazip geliyor bana.
Ama 2015 üzeri almak istiyorum o şanzımanın motorun iyileştirildiği kasa‚ fiyatlar direk Style paketle 74-75 bandından başlıyor‚ belki biraz düşer diye takipteyim ki keşke güç yetse de Elite paket alabilsem otomatik-dizel bir i30.
2015 öncesi eski kasa nasıl acaba dayanıklılık ve yakıt anlamında‚bir fikrin var mı? Sendeki hangi kasa?

Mesaj Cold_Fire tarafından düzenlenmiştir...



benim aracım 2014 model ama 31 aralık 2014 çıkışlı yani 6 ileri otomatik; yakma konusunda yukarıda anlattım cimri değil ama cömertte değil.. 7 ileri otomatikte kullandım benim aracım ile fark 0‚4 - 0‚6 arası değişiyor büyük bir farkmı senin taktirine bırakıyorum.. (not; benim araç sw kullandığım araç haçbek)

sana özelden telefonu vereyim oradan ne soracaksan sor uzun uzun anlattırma

[alıntı yap]

  fntkniho - 22.09.2017 23:20

yağlı otomatikler çok yakar çünkü kavrama yağlı olduğu için kaçırır

aynı devir ve viteste yokuşta hızı daha düşüktür

yokuşta daha çok kaçırarak aktarır motor devrini

kuru kavrama otomatikler ise şu anda 2 çeşit

tek ve çift kavrama

tek olanlar vites geçişlerinde sarsar

düz vites gibi balata vardır

vites atarken gaza bastığımız için sarsıntı yapar

çift kuru kavramalılar ise çok hızlı vites değiştirdiği için sarsıntı yapmaz ve balatalı olduğu için devrin bir kısmını boşa harcamadığından yakıt konusunda ekonomiktir

yeni nesil yağlı kavramalılarda -tork konvertörlü de denir- kilit mekanızması var

kavramanın kilitlenerek kaçırmasını önleyerek ekonomi sağlıyor

bir de çift ıslak var galiba en son çıktı

2. el araç alırken vites otomatikse mutlaka baktırıp alın

çok pahalı tamir masrafı olabiliyor

özellikle çift kavramalılar da tamir maliyeti çok yüksek olabilir

bir de cvt var kayışlı genelde japonlar kullanır

vites geçişi yoktur çünkü dişli yoktur

sarsıntı yapmaz konforludur

ama yüksek torka dayanamadığı için genel de dizellerde tercih edilmez

araba alırken beğendiğin arabadan çok piyasası iyi olan araba almak daha mantıklıdır

kolay satılır fazla zarar ettirmez





[alıntı yap]

  Cold_Fire - 23.09.2017 17:42


Mesajı Gönderen: fntkniho:cLink:1694509
yağlı otomatikler çok yakar çünkü kavrama yağlı olduğu için kaçırır

aynı devir ve viteste yokuşta hızı daha düşüktür

yokuşta daha çok kaçırarak aktarır motor devrini

kuru kavrama otomatikler ise şu anda 2 çeşit

tek ve çift kavrama

tek olanlar vites geçişlerinde sarsar

düz vites gibi balata vardır

vites atarken gaza bastığımız için sarsıntı yapar

çift kuru kavramalılar ise çok hızlı vites değiştirdiği için sarsıntı yapmaz ve balatalı olduğu için devrin bir kısmını boşa harcamadığından yakıt konusunda ekonomiktir

yeni nesil yağlı kavramalılarda -tork konvertörlü de denir- kilit mekanızması var

kavramanın kilitlenerek kaçırmasını önleyerek ekonomi sağlıyor

bir de çift ıslak var galiba en son çıktı

2. el araç alırken vites otomatikse mutlaka baktırıp alın

çok pahalı tamir masrafı olabiliyor

özellikle çift kavramalılar da tamir maliyeti çok yüksek olabilir

bir de cvt var kayışlı genelde japonlar kullanır

vites geçişi yoktur çünkü dişli yoktur

sarsıntı yapmaz konforludur

ama yüksek torka dayanamadığı için genel de dizellerde tercih edilmez

araba alırken beğendiğin arabadan çok piyasası iyi olan araba almak daha mantıklıdır

kolay satılır fazla zarar ettirmez




Şu an piyasada DSG aleyhine büyük algı var ‚yarım otomatikten soğdum yeminle. EDC diyorsun aynı diyorlar‚ Powershift diyorsun eh işte diyorlar‚ M/M diyorum amann uzak dur diyorlar vs.
Zf ve CVT dışında otomatik şanzıman öneren yok. Bu şanzımanları kullanan araçları da zaten karşılayacak bütçe yok.
Son dönemde Peugeot Japon şanzımancı Aisan firması ile anlaştı tork konvertörlü tam otomatik şanzıman koyuyorlar araçlarına ve herhangi bir kronik sorunu‚ arızası görülmedi taş gibi.

Gel gelelim Türkiye´de işte son söylediğin cümle yüzünden yeni 308´i çok beğensem de almak istemiyorum çünkü piyasası yok.

Yarı otomatikler içerisinden de 5 yıl garanti vermesi ve araçlarını donanım olarak doldurması‚ kronik problemi olmayışı nedeniyle Hyundai i30´a bakıyorum artık hep.

[alıntı yap]

  fntkniho - 23.09.2017 22:07


Mesajı Gönderen: Cold_Fire:cLink:1694531


Şu an piyasada DSG aleyhine büyük algı var ‚yarım otomatikten soğdum yeminle. EDC diyorsun aynı diyorlar‚ Powershift diyorsun eh işte diyorlar‚ M/M diyorum amann uzak dur diyorlar vs.
Zf ve CVT dışında otomatik şanzıman öneren yok. Bu şanzımanları kullanan araçları da zaten karşılayacak bütçe yok.
Son dönemde Peugeot Japon şanzımancı Aisan firması ile anlaştı tork konvertörlü tam otomatik şanzıman koyuyorlar araçlarına ve herhangi bir kronik sorunu‚ arızası görülmedi taş gibi.

Gel gelelim Türkiye´de işte son söylediğin cümle yüzünden yeni 308´i çok beğensem de almak istemiyorum çünkü piyasası yok.

Yarı otomatikler içerisinden de 5 yıl garanti vermesi ve araçlarını donanım olarak doldurması‚ kronik problemi olmayışı nedeniyle Hyundai i30´a bakıyorum artık hep.




dsg aleyhine algı var çünkü bütün otomobil forumlarında dsg arızası anlatılıyor
anlatılanlar ne kadar gerçek bilmiyorum

edc kuru kavramayı bıraktı ıslağa geçti çift ıslak ama kullanmadığım için yorum yapamam

araç tutuluyosa vitesi boşver

cvt yi de nedense kötülüyorlar ama civic tutuluyo ve cvt var civicte

vw de çok tutuluyo ama dsg yi nedense sanki hep arıza veriyomuş gibi anlatıyorlar

sonuçta tutulan araç tutulan araçtır

ama karar vermek zor az para değil

[alıntı yap]

  Cold_Fire - 24.09.2017 02:19


Mesajı Gönderen: fntkniho:cLink:1694533



dsg aleyhine algı var çünkü bütün otomobil forumlarında dsg arızası anlatılıyor
anlatılanlar ne kadar gerçek bilmiyorum

edc kuru kavramayı bıraktı ıslağa geçti çift ıslak ama kullanmadığım için yorum yapamam

araç tutuluyosa vitesi boşver

cvt yi de nedense kötülüyorlar ama civic tutuluyo ve cvt var civicte

vw de çok tutuluyo ama dsg yi nedense sanki hep arıza veriyomuş gibi anlatıyorlar

sonuçta tutulan araç tutulan araçtır

ama karar vermek zor az para değil



CVT şanzıman az parça kullandığı için sağlam‚ efsane Honda Civic´lerin otomatikleri bile hala piyasada iyi para ediyor. Şanzımanları sıkıntısız.
DSG´de forumlarda anlatılanların haklılık payı var galiba. Bir arkadaşta Passat diğerinde Leon var ikisi de DSG‚ ikisinden birinde yakın dönemde şanzımanda kavrama sıkıntısı çıktı‚ garantisi devam ettiği için servis yaptı‚ diğer türlü ne kadar masraf çıkarırlardı meçhul. Biri de hafiften sıkıntı çıkarmaya başladı diyor.

Yani piyasada bence çok fanatikler var‚ almış bir Wv fanatikliği yürüyor. Geçenlerde 1.4 TSİ bir Golf Comfortline gördüm satılık‚ fiyatı da 72.000 lira. Bir arayayım dedim temiz mi değil mi diye‚ temizmiş‚ bu arada hız sabitleyici var mı arabada dedim‚ adam yok dedi.
Yani hız sabitleyiciyi‚ park sensörünü bile opsiyon olarak sunuyor Wv ama bakıyorsun en fazla satan da Wv bizim ülkemizde. Yazık günah bence.
Bu Wv´nin şımarıklığını gösteriyor‚ bomboş araçta koysam nasıl olsa alan çok diyorlar‚ uğraşmıyorlar.

Arkadaşlarla konuşurken diyorum i30 düşünüyorum‚ hemen başlıyor bazıları ya o kadar para Hyundai´e verilir mi diye. i30´un alt paketinde bile hız sabitleyici var‚ park sensörü var. Kaldı ki 72.000 TL ye 2013-2014 üst paket alabiliyorum onda cam tavandan anahtarsız çalıştırmaya kadar gırtlak dolusu donanım var.

Bizim ülkemizin insanı gerçekten garip aslında. Bizim piyasamızda tepki diye bir şey kalmadı. Wv boş araç arz ediyor ama hala piyasada talebi en üstlerde‚ millet Wv bayilerde kuyruğa girip birkaç ay sonra gelecek aracı satın almak için listeye adını yazdırıyor. ÖTV´ye afedersin kol gibi bindirme yaptılar ama piyasada tepki hemen hemen yok yine canlı. Sıfır araca neredeyse %45 vergi veriliyor‚ bununla bitmiyor senede iki taksitle Motorlu Taşıtlar Vergisi alınıyor‚ muayene ücretleri alınıyor‚ benzinden üst düzey vergi alınıyor ama hala araçlara talep fazla.

[alıntı yap]

  Kaan - 24.09.2017 11:44

Passat kullanıyorum. 7 ileri DSG‚ TDI fena yakmıyor şehir içerisinde dahi. DSG şanzıman hakkında fazla bilgim yok‚ araç yeni. Ama bir iki kere ses geldi start stop tan kalkarken.

Hanımda Subaru var CVT şanzıman. Hiç belli değil vites değişimleri‚ ben çok seviyorum bu şanzımanı. Çok yakması hariç Subaru hayranıyım zaten. Hanımın aracı senede 8 küsür bin km yaptığı için fazla problem olmuyor gerçi.

[alıntı yap]

  Görkem1907 - 25.09.2017 10:24


Mesajı Gönderen: Cold_Fire:cLink:1694531


Şu an piyasada DSG aleyhine büyük algı var ‚yarım otomatikten soğdum yeminle. EDC diyorsun aynı diyorlar‚ Powershift diyorsun eh işte diyorlar‚ M/M diyorum amann uzak dur diyorlar vs.
Zf ve CVT dışında otomatik şanzıman öneren yok. Bu şanzımanları kullanan araçları da zaten karşılayacak bütçe yok.
Son dönemde Peugeot Japon şanzımancı Aisan firması ile anlaştı tork konvertörlü tam otomatik şanzıman koyuyorlar araçlarına ve herhangi bir kronik sorunu‚ arızası görülmedi taş gibi.

Gel gelelim Türkiye´de işte son söylediğin cümle yüzünden yeni 308´i çok beğensem de almak istemiyorum çünkü piyasası yok.

Yarı otomatikler içerisinden de 5 yıl garanti vermesi ve araçlarını donanım olarak doldurması‚ kronik problemi olmayışı nedeniyle Hyundai i30´a bakıyorum artık hep.




CVT şanzıman çalışma prensibi olarak vites geçişine sahip olmadığı için en konforlu şanzımanlardan biridir ama yüksek torka gelmez pek. Honda Jazz gibi benzinli nispeten düşük silindir hacmine sahip araçlarda verimli problemsiz çalıştığını gördüm.

Bundan 5 sene kadar önce dizel otomatik 7 ileri CVT Focus´um vardı‚ tanıdığım biri aynı model araçta şanzıman sıkıntı yaşayınca servise götürdü‚ bu araçlarda kronik sıkıntı olduğunu söylemişler‚ bunun üzerine forumlarda biraz araştırma yaptım‚ neredeyse 5 kişiden 3ü aynı şanzıman problemlerini yaşamış ‚ben en ufak bir sıkıntı yaşamamıştım ama gözüm korktu birkaç gün içerisinde aracı satışa koydum‚ çok temiz kullanmıştım ilana koyduğumun ertesi günü satıldı araba.

Daha sonra çift kavramalı Powershift benzinli Focus kullandım 2 sene‚ o da vites geçişi açısından oldukça konforluydu‚ kullandığım süre zarfında herhangi bir sıkıntı yaşamadım.

Benim gözlemlediğim kadarıyla dizel gibi yüksek torklu araçlarda otomatik vites sıkıntısı daha çok yaşanıyor‚ o yüzden şu an dizel manuel Volvo kullanıyorum‚ araç kullandığım güzergah da çok dur-kalk yapılan‚ sol bacağa felç geçirten bir yol olmadığı için otomatik vitesin eksikliğini çok hissetmedim.

[alıntı yap]

  Cold_Fire - 25.09.2017 10:45


Mesajı Gönderen: Görkem1907:cLink:1694559



CVT şanzıman çalışma prensibi olarak vites geçişine sahip olmadığı için en konforlu şanzımanlardan biridir ama yüksek torka gelmez pek. Honda Jazz gibi benzinli nispeten düşük silindir hacmine sahip araçlarda verimli problemsiz çalıştığını gördüm.

Bundan 5 sene kadar önce dizel otomatik 7 ileri CVT Focus´um vardı‚ tanıdığım biri aynı model araçta şanzıman sıkıntı yaşayınca servise götürdü‚ bu araçlarda kronik sıkıntı olduğunu söylemişler‚ bunun üzerine forumlarda biraz araştırma yaptım‚ neredeyse 5 kişiden 3ü aynı şanzıman problemlerini yaşamış ‚ben en ufak bir sıkıntı yaşamamıştım ama gözüm korktu birkaç gün içerisinde aracı satışa koydum‚ çok temiz kullanmıştım ilana koyduğumun ertesi günü satıldı araba.

Daha sonra çift kavramalı Powershift benzinli Focus kullandım 2 sene‚ o da vites geçişi açısından oldukça konforluydu‚ kullandığım süre zarfında herhangi bir sıkıntı yaşamadım.

Benim gözlemlediğim kadarıyla dizel gibi yüksek torklu araçlarda otomatik vites sıkıntısı daha çok yaşanıyor‚ o yüzden şu an dizel manuel Volvo kullanıyorum‚ araç kullandığım güzergah da çok dur-kalk yapılan‚ sol bacağa felç geçirten bir yol olmadığı için otomatik vitesin eksikliğini çok hissetmedim.



CVT hiç kullanmadım doğrusu ama çevremde kullananlar hep memnuniyetini dile getirdi. Aynen dizel yarı otomatik kombinasyonu nedendir mantığını bilmiyorum ama daha çok sıkıntı çıkarma eğiliminde.
Tam otomatikler en sağlamı ama tam otomatik araçların da fiyatları mağlum işte.
Benim hanım da kullanmak istediğinden otomatik arıyorum yoksa hayatta bulaşmak istemezdim bu riske‚ para kolay kazanılmıyor malesef.

[alıntı yap]

  Görkem1907 - 25.09.2017 12:27


Mesajı Gönderen: fntkniho:cLink:1694533



dsg aleyhine algı var çünkü bütün otomobil forumlarında dsg arızası anlatılıyor
anlatılanlar ne kadar gerçek bilmiyorum

edc kuru kavramayı bıraktı ıslağa geçti çift ıslak ama kullanmadığım için yorum yapamam

araç tutuluyosa vitesi boşver

cvt yi de nedense kötülüyorlar ama civic tutuluyo ve cvt var civicte

vw de çok tutuluyo ama dsg yi nedense sanki hep arıza veriyomuş gibi anlatıyorlar

sonuçta tutulan araç tutulan araçtır

ama karar vermek zor az para değil




Civiclerde CVT hiç kullanılmadı diye biliyorum‚ bildiğim kadarıyla yağ basınçlı tork konvertörlü tam otomatik kullanılıyor. Hatchback olanlarında da robotize edilmiş yarı-otomatik bir vites kullanılmıştı fakat geç vites değiştirmesi yüzünden sürüş konforu konusunda baya sıkıntılı olduğunu duymuştum.

DSGlerin de 7 ileri kuru kavrama olanları gerçekten sıkıntılıydı ve VW 2012 yılında 6 ileri ıslak olanlara geçmeye başladı ve tamamıyla olmasa da sorunları önemli ölçüde çözüldü‚ fakat daha uzun vadede baş gösteren problemleri çıkar mı onu tabi zaman gösterecek.

[alıntı yap]

  Görkem1907 - 25.09.2017 12:33


Mesajı Gönderen: Cold_Fire:cLink:1694561


CVT hiç kullanmadım doğrusu ama çevremde kullananlar hep memnuniyetini dile getirdi. Aynen dizel yarı otomatik kombinasyonu nedendir mantığını bilmiyorum ama daha çok sıkıntı çıkarma eğiliminde.
Tam otomatikler en sağlamı ama tam otomatik araçların da fiyatları mağlum işte.
Benim hanım da kullanmak istediğinden otomatik arıyorum yoksa hayatta bulaşmak istemezdim bu riske‚ para kolay kazanılmıyor malesef.



Benim eşim de otomatikte öğrendi‚ diyorum gel manuel kullanmayı da öğren‚ daha rahatı varken neden onunla uğraşayım diyor‚ işin içine hanımlar girince maalesef durum böyle

[alıntı yap]

8 / 11