Asgari ucret 2018 yilbasindan itibaren ne kadar olmali?
Antu.com Forum Ana Sayfa

Sayın Ziyaretçimiz Hoşgeldiniz

Forumlarımıza bağlanmak için
tıklayınız


Sayın Ziyaretçimiz , Antu.com Forumlarına Hoşgeldiniz
Sayın Ziyaretçimiz , Antu.com Forumlarına Hoşgeldiniz.

Antu.com Fenerbahçe Forumlarına Ücretsiz üye olarak Dünyadaki bütün Fenerbahçelilerle , Fenerbahçeyi ve Türk Futbolunu Tartışabilirsiniz.
Antu.com Foruma Ücretsiz E-mail ile (yahoo,gmail,hotmail,msn vb.) kayıt olamazsınız. Forumlarımıza Üye olmak için tıklayın!

Yüzbinlerce başlığı ve milyonlarca mesajı okuyup cevap yazabilirsiniz.
Dünyadaki binlerce Fenerbahçeliyle Özel Mesaj yoluyla tanışıp konuşabilirsiniz.
Antu Multimedya Forumları vasıtasıyla binlerce Resim,video izleyip, size ait resimleri, videoları gönderebilirsiniz. Fenerbahçe, Türk ve dünya sporuyla ilgili golleri ve görüntüleri izleyebilirsiniz.

Bütün bu imkanlara ve daha fazlasına Forumlarımıza üye olarak sahip olabilirsiniz.


forum.antu.com - Fenerbahçe Forumları - Anket Forumu - Asgari ucret 2018 yilbasindan itibaren ne kadar olmali?

Paylaş 
Sayfa: [1].2.3
Oylama: "Asgari ucret 2018 yilbasindan itibaren ne kadar olmali?"
1404 ve daha asagisi 7  9,09% 
1405-1500 3  3,9% 
1501-1600 4  5,19% 
1601-1700 7  9,09% 
1701-1800 6  7,79% 
1801-1900 5  6,49% 
1901-2000 6  7,79% 
2001-2250 14  18,18% 
2251-2500 7  9,09% 
2501-3000 5  6,49% 
3001-4000 3  3,9% 
4001-5000 0  0% 
5001 ve uzeri 10  12,99% 
Toplam  77 
09.11.2017 14:43 Perşembe Konu Puanı: 0

fcengiz
Asgari ucret 2018 yilbasindan itibaren ne kadar olmali?

Her sene bugunlerde yeni asgari ucreti belirleme komisyonu kurulur.
Hukumet‚ isveren temsilcileri ve isci temsilcileri bir araya gelir ve isverenlerin istedigine yakin bir rakam kabul edilir.
Asgari ucretin dusuklugu cok tepki cekmesin diye de‚ cok fazla zam yapildi‚ isverenler batabilir vs aciklamalari yapilir.

Bildiginiz gibi 2017nin asgari ucreti 1404 lira. Son haftalarda birbiri ardina zam furyasi devam ediyor. Senenin geriye kalan haftalarinda ve yilbasindan sonra daha da siddetli zamlarin olacagi malumunuz.


Turk-Isin Eylul 2017 arastirmasina gore 4 kisilik bir ailenin sadece dengeli beslenmek icin yapmasi gereken harcamalarin asgari mikari‚ yani aclik siniri: 1522‚58 lira.

Ayni arastirmaya gore gidanin yani sira‚ konut‚ ulasim‚ egitim‚ saglik gibi harcamalarin toplami‚ yani yoksulluk siniri ise: 4959‚54 lira.

Bu arastirma nedense hep 4 kisilik aile icin yapiliyor‚ halbuki en az 3 cocuk yapin diye bastiriliyor ve ailelerin bircogu 4 kisiden daha kalabalik.
Cogu ailede de tek kisinin calistigini dusunursek asgari ucret ne kadar olmali?





  
14.12.2017 10:34 Perşembe #1

Cüneyt ERASLAN
Asgari ucret 2018 yilbasindan itibaren ne kadar olmali?

1404 TL ve aşağısı diyen kimse allah ıslah etsin..


  
22.12.2017 04:47 Cuma #2

Meloik
Asgari ucret 2018 yilbasindan itibaren ne kadar olmali?

Kendimce yaptığım hesaba göre enflasyon %25 seviyesinde. Resmi açıklamaları gerçekçi bulmuyorum. Bu nedenle %25 seviyesinde bir zam uygun olur.

Ancak ücretlerin mümkün mertebe yükseltilmemesi taraftarıyım.

Çünkü ücret artışı talep artışını getirir. Bu da enflasyonu iyice körükler. Böylece artan enflasyon ücret artışını eritir ve geriye sadece yüksek fiyatlar kalır.

O halde refahı arttırmak için ne yapılabilir?

Vergiler düşürülmelidir.

Ancak burada da başka sorunlar ortaya çıkıyor.

Cari açık çok fazla ve vergiler azalırsa ortaya bütçe açığı çıkar.

Normal şartlarda bu sorun kabul edilebilir seviyede olur ama cari açıkla birlikte ikiz açık oluşur bu da kriz demektir.

Ekonomimiz zaten kriz konjonktürü içinde ve böyle bir durum hızlıca depresyona sokar ekonomiyi. Zaten hali hazırda kırılgan beşli arasında gösterilen bir ülkeyiz. Hatta son 5 yıldır bu grupta istikrarlı bir şekilde kalan tek ülkeyiz.

Peki ne yapılabilir?

Bugün devlet kamu tasarrufu politikası uyguluyormuş gibi yapıyor. Ben bir kamu çalışanıyım. Her tarafta enerji tasarrufu afişleri asılı. Akademik personelin kongre masraflarını artık üniversiteler karşılamıyor.

Ancak bunlar zaten büyük kalemler değiller. Gerçek bir kamu tasarruf politikası gerekli.

Bu da makam araçlarının satılıp ucuz araçların (misal renault symbol gibi) makam aracı olarak vali‚ kaymakam‚ belediye başkanı‚ rektör‚ bakan vs.) için tahsis edilmesiyle sağlanabilir. Buradan milyarlarca dolar kamu tasarrufu sağlanabilir (evet milyarlarca dolar abartmıyorum). İsteyen vali‚ müdür‚ müsteşar yine mercedes´e binsin ama kendi imkanlarıyla. Devletin imkanları ancak ucuz makam aracına yetiyor.

Dahası saray vb. lüks devlet masrafları minimuma indirilebilir. Üstelik kamulaştırmayla özel sektöre yaptırılan işler bizzat devlet tarafından yapılabilir. Örneğin taşeron sistemiyle yaptırılan yollar‚ köprüler vs. böylece taşeron karı da devlete kalır.

Bu şekilde de bütçe fazlası bile verilebilir. İşte bu noktada dolaylı vergiler düşürülebilir. Kademeli olarak ötv düşürülüp bir süre sonra tamamen kaldırılabilir. TRT payı vb. bir sürü irili ufaklı vergi kaldırılabilir. Böylece ücretler artmasa bile refah artışı sağlanır. Üstelik dolaylı vergiler düşeceği için fiyat artışı olmayacağı gibi azalışı olur. Enflasyon sorunu da çözülür. Üstelik devletin harcamaları azaldığı için vergilerden olan gelir kaybı da bütçe açığı yaratmaz.

Tabi bu devletin her yerine çöreklenmiş ağaların sefasına engel olacağı için asla yapmazlar. Ama yapılması gereken budur.

Bugün ise yapılan tam tersi ek vergiler getirilmesi ve birilerinin "itibarda tasarruf olmaz" diyerek kendi sefasını meşrulaştırmasıdır. Bilimde tasarruf olur‚ eve götürülen ekmekte tasarruf olur‚ halkın çoluğunun çozuğunun rızkından tasarruf olur ama birilerinin itibarından tasarruf olmazmış...


Mesaj Meloik tarafından düzenlenmiştir...


  
22.12.2017 12:51 Cuma #3

master_kenobi
Asgari ucret 2018 yilbasindan itibaren ne kadar olmali?

50-60 TL zam yapılır‚ kimse de bir şey demez. Seneye seçim yatırımı olarak 100 TL daha yaparlar‚ Robin Hood olurlar.


  
22.12.2017 15:01 Cuma #4

fcengiz
Asgari ucret 2018 yilbasindan itibaren ne kadar olmali?


Mesajı Gönderen: Meloik:cLink:0087927

Kendimce yaptığım hesaba göre enflasyon %25 seviyesinde. Resmi açıklamaları gerçekçi bulmuyorum. Bu nedenle %25 seviyesinde bir zam uygun olur.

Ancak ücretlerin mümkün mertebe yükseltilmemesi taraftarıyım.

Çünkü ücret artışı talep artışını getirir. Bu da enflasyonu iyice körükler. Böylece artan enflasyon ücret artışını eritir ve geriye sadece yüksek fiyatlar kalır.

O halde refahı arttırmak için ne yapılabilir?

Vergiler düşürülmelidir.

Ancak burada da başka sorunlar ortaya çıkıyor.

Cari açık çok fazla ve vergiler azalırsa ortaya bütçe açığı çıkar.

Normal şartlarda bu sorun kabul edilebilir seviyede olur ama cari açıkla birlikte ikiz açık oluşur bu da kriz demektir.

Ekonomimiz zaten kriz konjonktürü içinde ve böyle bir durum hızlıca depresyona sokar ekonomiyi. Zaten hali hazırda kırılgan beşli arasında gösterilen bir ülkeyiz. Hatta son 5 yıldır bu grupta istikrarlı bir şekilde kalan tek ülkeyiz.

Peki ne yapılabilir?

Bugün devlet kamu tasarrufu politikası uyguluyormuş gibi yapıyor. Ben bir kamu çalışanıyım. Her tarafta enerji tasarrufu afişleri asılı. Akademik personelin kongre masraflarını artık üniversiteler karşılamıyor.

Ancak bunlar zaten büyük kalemler değiller. Gerçek bir kamu tasarruf politikası gerekli.

Bu da makam araçlarının satılıp ucuz araçların (misal renault symbol gibi) makam aracı olarak vali‚ kaymakam‚ belediye başkanı‚ rektör‚ bakan vs.) için tahsis edilmesiyle sağlanabilir. Buradan milyarlarca dolar kamu tasarrufu sağlanabilir (evet milyarlarca dolar abartmıyorum). İsteyen vali‚ müdür‚ müsteşar yine mercedes´e binsin ama kendi imkanlarıyla. Devletin imkanları ancak ucuz makam aracına yetiyor.

Dahası saray vb. lüks devlet masrafları minimuma indirilebilir. Üstelik kamulaştırmayla özel sektöre yaptırılan işler bizzat devlet tarafından yapılabilir. Örneğin taşeron sistemiyle yaptırılan yollar‚ köprüler vs. böylece taşeron karı da devlete kalır.

Bu şekilde de bütçe fazlası bile verilebilir. İşte bu noktada dolaylı vergiler düşürülebilir. Kademeli olarak ötv düşürülüp bir süre sonra tamamen kaldırılabilir. TRT payı vb. bir sürü irili ufaklı vergi kaldırılabilir. Böylece ücretler artmasa bile refah artışı sağlanır. Üstelik dolaylı vergiler düşeceği için fiyat artışı olmayacağı gibi azalışı olur. Enflasyon sorunu da çözülür. Üstelik devletin harcamaları azaldığı için vergilerden olan gelir kaybı da bütçe açığı yaratmaz.

Tabi bu devletin her yerine çöreklenmiş ağaların sefasına engel olacağı için asla yapmazlar. Ama yapılması gereken budur.

Bugün ise yapılan tam tersi ek vergiler getirilmesi ve birilerinin "itibarda tasarruf olmaz" diyerek kendi sefasını meşrulaştırmasıdır. Bilimde tasarruf olur‚ eve götürülen ekmekte tasarruf olur‚ halkın çoluğunun çozuğunun rızkından tasarruf olur ama birilerinin itibarından tasarruf olmazmış...


Mesaj Meloik tarafından düzenlenmiştir...



Burasi yeri degil ama mesajinin icinde degindigin icin sormak istiyorum. Bakanlar kurulu uyeleri haricinde diger devlet memurlarinin hic makam arabasi olmasi ne olur?
Kaymakami‚ belediye baskani‚ sahsi araclari varsa onu kullansinlar‚ gorevleri geregi kac km kullandilarsa ay sonu benzin parasini devletten iade alsinlar. Kendi arabalari yoksa veya araba kullanmayi tercih etmiyorlarsa da toplu tasimayla gitsinler‚ yine ayni sekilde gorevleri geregi gittikleri yerlere harcadiklari parayi ay sonu alirlar.

Bu yazdiklarimi okuyanlar bana guluyordur veya geyik yaptigimi dusunurdur ama ciddiyim bu soylediklerimde.
Bircok konuda imrendigimiz Kuzey Avrupa ulkelerinde bakanlar dahi metroyla veya bisikletle parlementoya gidiyor. Ustelik ben bakanlar kurulu uyelerini bundan muaf tuttum‚ onlara orta yollu birer makam araci alinabilir.


  
22.12.2017 23:14 Cuma #5

Meloik
Asgari ucret 2018 yilbasindan itibaren ne kadar olmali?


Mesajı Gönderen: fcengiz:cLink:0087929



Burasi yeri degil ama mesajinin icinde degindigin icin sormak istiyorum. Bakanlar kurulu uyeleri haricinde diger devlet memurlarinin hic makam arabasi olmasi ne olur?
Kaymakami‚ belediye baskani‚ sahsi araclari varsa onu kullansinlar‚ gorevleri geregi kac km kullandilarsa ay sonu benzin parasini devletten iade alsinlar. Kendi arabalari yoksa veya araba kullanmayi tercih etmiyorlarsa da toplu tasimayla gitsinler‚ yine ayni sekilde gorevleri geregi gittikleri yerlere harcadiklari parayi ay sonu alirlar.

Bu yazdiklarimi okuyanlar bana guluyordur veya geyik yaptigimi dusunurdur ama ciddiyim bu soylediklerimde.
Bircok konuda imrendigimiz Kuzey Avrupa ulkelerinde bakanlar dahi metroyla veya bisikletle parlementoya gidiyor. Ustelik ben bakanlar kurulu uyelerini bundan muaf tuttum‚ onlara orta yollu birer makam araci alinabilir.



Olabilir ama şöyle de bir şey var. Belediye başkanları‚ valiler‚ kaymakamlar ve rektörler sürekli gezmek zorundalar işleri gereği. İlçe‚ köy veya farklı ilçelerdeki myo´ları gezmeleri gerekebiliyor. Az yakan ve ucuz bir araç işlerini fazlasıyla görür. Yakıt parası alınırsa adamların şahsi arabalarının amortismanı nedeniyle zarar ederler. Üstelik akaryakıt veya yol parası konusunda hile daha kolay olur. Daha az sayıda ve ekonomik araçlarla sorun çözülebilir. Tabi bir de ülkemizde toplu taşıma sistemi çok kötü durumda. Küçük şehirlerde zaten araban yoksa işin çok zor. Büyük şehirlerde tıklım tıklım oluyor metrolar falan. Bir yerden başka bir yere gitmek sorun. Böylece daha hızlı hareket de edebilirler. Örnek verdiğin ülkelerde hem toplu taşıma sistemi daha düzgün işliyor hem de nüfus olarak azlar. Kuzey Avrupa ülkelerinde zaten iklim ve coğrafya nedeniyle uzun mesafeler yok ilçeler arasında. İleride eğer o ülkelerin şartlarını yakalayabilirsek zaten uzun vadede olması gereken senin dediğin renktaş.




  
23.12.2017 22:32 Cumartesi #6

VMG1907
Asgari ucret 2018 yilbasindan itibaren ne kadar olmali?

Olmalı mı ?
Olacağı hangisi mi?


  
24.12.2017 12:47 Pazar #7

coldlook
Asgari ucret 2018 yilbasindan itibaren ne kadar olmali?

En aşağı 2000 tl olmalı bence


  
26.12.2017 03:18 Salı #8

fcengiz
Asgari ucret 2018 yilbasindan itibaren ne kadar olmali?


Mesajı Gönderen: Meloik:cLink:0087930



Olabilir ama şöyle de bir şey var. Belediye başkanları‚ valiler‚ kaymakamlar ve rektörler sürekli gezmek zorundalar işleri gereği. İlçe‚ köy veya farklı ilçelerdeki myo´ları gezmeleri gerekebiliyor. Az yakan ve ucuz bir araç işlerini fazlasıyla görür. Yakıt parası alınırsa adamların şahsi arabalarının amortismanı nedeniyle zarar ederler. Üstelik akaryakıt veya yol parası konusunda hile daha kolay olur. Daha az sayıda ve ekonomik araçlarla sorun çözülebilir. Tabi bir de ülkemizde toplu taşıma sistemi çok kötü durumda. Küçük şehirlerde zaten araban yoksa işin çok zor. Büyük şehirlerde tıklım tıklım oluyor metrolar falan. Bir yerden başka bir yere gitmek sorun. Böylece daha hızlı hareket de edebilirler. Örnek verdiğin ülkelerde hem toplu taşıma sistemi daha düzgün işliyor hem de nüfus olarak azlar. Kuzey Avrupa ülkelerinde zaten iklim ve coğrafya nedeniyle uzun mesafeler yok ilçeler arasında. İleride eğer o ülkelerin şartlarını yakalayabilirsek zaten uzun vadede olması gereken senin dediğin renktaş.




Makam arabalarindaki hile daha fazladir bana gore. Yakit parasi diye gelisi guzel soyledim. Amerika´da is icin araba kullananlar‚ 2017´de surdugu her mil icin 53.5 cent´i vergiden dusebiliyor‚ yani bir nevi o kadar masrafi olmus oluyor arac sahibine. Ancak ortalama bir arac icin bir millik yolda yakilan benzin miktari 7-8 kurustur. Geriye kalani arabanin sigortasi‚ lastiklerin‚ motor yaginin‚ arabanin gelen olarak eskimesi falandir.
Turkiye´de ilce mal mudurleri‚ milli egitim mudurleri‚ muftuler falan arabalari yoksa da alacak paralari mutlaka vardir. Gorev geregi gidecekleri yerlere kendi arabalariyla gidip bu sekilde masraflarini almalilar.
Bircok makam aracinin ozel soforu de var‚ bunlardan da tasarruf edilebilir bu sekilde.


  
Paylaş 
Sayfa: [1].2.3